Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Dla osób dotkniętych przemocą telefon 0 801 109 801 dalej działa

Data publikacji 29.04.2009

Nieodłącznym elementem kampanii "Kocham. Reaguję" był telefon zaufania dla ofiar dotkniętych przemocą (0 801 109 801). Od 1 marca 2009 roku można nadal z niego korzystać w dni powszednie w godz. 9.00 do 17.00. Ogólnopolska kampania "Kocham. Reaguję" i wcześniejsza akcja pn. "Kocham. Nie biję" mają na celu m.in. zwiększenie społecznego zaangażowania w przeciwdziałanie przemocy w rodzinie, ze szczególnym uwzględnieniem reagowania na przemoc wobec dzieci.

„Kocham. Reaguję” to ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna. Jest kontynuacją wcześniejszej akcji "Kocham. Nie biję". Obie akcje realizowane były w ramach rządowego programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań "Razem bezpieczniej", Krajowego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz priorytetów przyjętych przez kierownictwo polskiej Policji.

Działania podejmowane w ramach obu akcji mają na celu m.in. zwiększenie społecznego zaangażowania w sprawy związane z przeciwdziałaniem przemocy w rodzinie, ze szczególnym uwzględnieniem reagowania na przemoc wobec dzieci , ale również poszerzenie poziomu wiedzy obywateli na temat przemocy domowej oraz podniesienie profesjonalizmu działania służb na rzecz szeroko rozumianego przeciwdziałania i zwalczania przemocy w rodzinie. W kampanię "Kocham. Reaguję." oprócz Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej i Policji włączyły się Fundacje: Krajowe Centrum Kompetencji oraz Dzieci Niczyje, a jej formuła opiera się na spotach informacyjnych, które emitowane są w stacjach telewizyjnych i radiowych. Ponadto kampania wzmocniona została informacjami zawartymi na plakatach, broszurach i ulotkach.
 
Nieodłącznym elementem kampanii "Kocham. Reaguję" był telefon zaufania dla ofiar dotkniętych przemocą (0 801 109 801). Od 1 marca 2009 roku można nadal z niego korzystać w dni powszednie w godz. 9.00 do 17.00. Ww. telefon zaufania obsługiwany jest przez odpowiednio przeszkolonych pracowników Fundacji Krajowe Centrum Kompetencji "KCK". W sytuacji kiedy zgłaszający będzie potrzebował pomocy nie wymagającej szybkości działania "KCK" po analizie przypadku uruchamia pomoc we własnym zakresie. Natomiast w sytuacji zgłoszenia wymagającego pilnej interwencji Policji z uwagi na zagrożenie życia i zdrowia operatorzy Fundacji mają delegację do szybkiego przekazania informacji do dyżurnego właściwej miejscowo jednostki wojewódzkiej Policji, gdzie zlecone zostaną załogom interwencyjnym czynności zmierzające do szybkiego udzielenia pomocy osobom dotkniętym przemocą domową. W następnej kolejności powinny zostać zrealizowane zadania zgodnie z algorytmem wynikającym z Zarządzenia nr 162 Komendanta Głównego Policji z dnia 18 lutego 2008r. w sprawie metod i form wykonywania przez Policję zadań w związku z przemocą w rodzinie w ramach procedury "Niebieskiej Karty".
 
Dodatkowo na rzecz kampanii pracują również operatorzy ogólnopolskiego telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111 , którzy współpracują z jednostkami Policji wg procedur i zasad określonych w Porozumieniu z dnia 6 listopada 2008r. w sprawie współpracy jednostek organizacyjnych Policji i Fundacji Dzieci Niczyje na rzecz sprawnej obsługi "Ogólnopolskiego telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111".
 
ds/ na podst mat KGP
 
Powrót na górę strony