Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Otwarcie Komisariatu Policji w Jabłonnie

Data publikacji 09.01.2014

Od wczoraj funkcjonariusze z Komisariatu Policji w Jabłonnie mają nową siedzibę. Budowa obiektu, który dostosowany jest do wymogów przyjętego programu standaryzacji Policji, kosztowała ponad 4 miliony złotych.

W uroczystym otwarciu uczestniczyli Zastępca Komendanta Głównego Policji nadinsp. Wojciech Olbryś, szef stołecznych policjantów nadinsp. Dariusz Działo wraz z zastępcami, Wojewoda Mazowiecki Jacek Kozłowski, Dyrektor Departamentu Nadzoru Ministerstwa Spraw Wewnętrznych Wojciech Woropaj, Starosta Powiatu Legionowskiego Jan Grabiec, Wójt Gminy Jabłonna Olga Muniak oraz przedstawiciele zaprzyjaźnionych służb mundurowych, wymiaru sprawiedliwości i księża.

Zaproszonych gości powitał gospodarz uroczystości, nadinsp. Dariusz Działo. Komendant Stołeczny Policji w swoim przemówieniu powiedział, że „uroczystość otwarcia stanowi kolejny dowód wspólnej, partnerskiej współpracy Policji z władzami samorządowymi (…) Jestem przekonany, że lepsze warunki pracy, spełniające europejskie standardy techniczne, to także wyzwanie do osiągania coraz lepszych wyników na rzecz podnoszenia poziomu bezpieczeństwa mieszkańców Jabłonny. Jestem przekonany, że policjanci będą dążyć do osiągnięcia tego celu. ”

Również Zastępca Komendanta Głównego Policji, nadinsp. Wojciech Olbryś podkreślił, jak istotna jest współpraca Policji z władzami samorządowymi: „Jestem przekonany, że ten przykład współpracy (…) a także wpisanie się w realizację programu standaryzacji Policji, świadczy o tym, że Policja się zmienia – poprawiają się nie tylko warunki pracy, ale także warunki przyjmowania osób, które potrzebują naszej pomocy.”

Podczas uroczystości Komendant Stołeczny Policji wręczył okolicznościową plakietę Wójt Gminy Jabłonna Oldze Muniak.

Budowa nowej siedziby Komisariatu Policji w Jabłonnie realizowana była w latach 2009 – 2013. Całkowity koszt inwestycji wyniósł 4 235 040 zł. Na podkreślenie zasługuje fakt, iż władze Gminy Jabłonna przekazały środki finansowe, które pozwoliły na opłacenie części kosztów inwestycji oraz działkę o powierzchni prawie 3 tys. m2.

Budynek spełnia wymogi energooszczędności i ergonomii obowiązujące w obiektach służbowych Policji. Na zewnątrz oraz w budynku komisariatu znajdują się kamery monitoringu, a podgląd na obraz z nich ma dyżurny.

W dwukondygnacyjnym budynku o powierzchni 683 m2 znajdują się 52 pomieszczenia m.in.: biurowe, gospodarcze, dyżurka, pokój dla osób zatrzymanych, monitorowany pokój przesłuchań z lustrem weneckim, archiwum, magazyn broni, sala odpraw. Część z pomieszczeń jest klimatyzowana. W budynku znajdują się dwie szatnie- damska i męska z indywidualnymi szafkami dla paracujących tam policjantów.

Parter jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych (podjazd i sanitariat). Nowoczesna siedziba Policji jest ogrzewana gazowo, dlatego zainstalowano system alarmowy wykrywania gazu. Znajduje się tu również serwerownia oraz pomieszczenie UPS, które w przypadku przerwy w dostawie prądu zapewni energię elektryczną przez 70 min. Całe umeblowanie i wyposażenie komisariatu- w tym 12 stanowisk koputerowych- jest całkowicie nowe.

W pobliżu komisariatu gmina Jabłonna wybudowała parking dla samochodów – w tym 1 miejsce dla niepełnosprawnych, a także drogę dojazdową i chodnik.Teren jest ogrodzony i oznakowany logo Policji zgodnym z nowymi standardami.

Z całą pewnością warunki będą sprzyjać prawidłowej pracy 23 policjantów i 2 pracowników cywilnych zatrudnionych w tym nowoczesnym komisariacie.

aw, ek
 


 


Film w formacie nieobsługiwanym przez odtwarzacz. Pobierz plik (format flv - rozmiar 12.72 MB)

Powrót na górę strony