Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Reaguj, nie toleruj

Data publikacji 17.07.2018

Policja, jako formacja powołana do służby społeczeństwu w zakresie ochrony bezpieczeństwa ludzi oraz utrzymywania bezpieczeństwa i porządku publicznego ma ściśle określone w Ustawie o Policji zadania, uprawnienia oraz narzędzia do dyspozycji. Istotnym czynnikiem pomagającym policjantom w wypełnianiu ich ustawowych zadań jest także informacja o występujących zagrożeniach. Funkcjonariusze bardzo często w swojej pracy wykorzystują sygnały o niebezpieczeństwach, które pochodzą od przedstawicieli lokalnych społeczności. Do dyspozycji mieszkańców, którzy chcieliby przekazać stróżom prawa informacje mające wpływ na poziom bezpieczeństwa są m.in., czynne całą dobę telefony do dyżurnych jednostek Policji, w sytuacjach nagłych alarmowy nr 112. W kontakcie pomaga także Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa. Dostępne są również numery telefonów komórkowych do dzielnicowych. Nawet anonimowa informacja, która ma wpływ na bezpieczeństwo jest analizowana i sprawdzana przez policjantów.

Policjanci korzystają ze swoich uprawnień i codziennie, bez względu na porę, podejmują interwencje wobec osób, które nie tylko naruszają prawo, ale np. z różnych przyczyn znalazły się w niecodziennych, trudnych dla nich sytuacjach życiowych i proszą o pomoc. Funkcjonariusze, wypełniając słowa roty policyjnego ślubowania służą społeczeństwu i podejmują działania z własnej inicjatywy, ale także reagują na konkretne sygnały otrzymywane od społeczeństwa. Policjanci nie zamykają się na napływające do nich z różnych stron informacje na temat bezpieczeństwa. Wśród doświadczonych funkcjonariuszy od lat występuje przekonanie, że aby być dobrym policjantem trzeba umieć patrzeć i słuchać, a następnie sprawdzać i analizować napływające dane. Policjanci nie lekceważą żadnej informacji. Zdają sobie bowiem sprawę, że wśród wielu z nich może być ta jedna, której pominięcie mogłoby negatywnie wpłynąć na bezpieczeństwo.

Z Policją można kontaktować się w każdej sprawie, która skłania do podejrzeń, że łamane jest prawo lub potrzebna jest pomoc. Policjanci natychmiast, stosownie do potrzeb, reagują na wszystkie uzyskane od społeczeństwa informacje, które mogą być przekazane także anonimowo. Do dyspozycji osób zgłaszających Policji niepokojące ich sprawy dostępne są, czynne  całą dobę, telefony na stanowiskach dyżurnych jednostek Policji, a w przypadkach nagłych także alarmowy nr 112. Podczas swojej służby radą i pomocą służą również dzielnicowi,  którzy odbierają rozmowy na swoich służbowych telefonach komórkowych oraz wiadomości przesyłane na ich pocztę przez internet. Dostępna jest także aplikacja internetowa Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa, za pośrednictwem której także można zgłaszać uwagi na temat bezpieczeństwa.

Telefony dostępne całą dobę na stanowiskach dyżurnych jednostek Policji w powiecie legionowskim:

KPP w Legionowie, tel: (22) 774-27-77

KP w Serocku, tel:  (22) 782-75-07

KP w Nieporęcie, tel: (22) 774-87-67

KP w Jabłonnie, tel: (22) 766-12-55

KP w Wieliszewie, tel.: (22) 782-30-77

jf

Powrót na górę strony